fredag 6 januari 2012

Trettondagen

Trettondagen bjöd på ett bra väder, några minusgrader och ett tunt frostlager på marken. Tog med Arrak och Emma på en promenad.

Efter att irrat runt i skogen fick jag mobilsamtal från Nicke
- var är du?
- Ehh... i skogen, typ...
Kom dock på att jag var i närheten av den stora stenen en plats som jag visste att Nicke skulle veta var det var.
- Jag väntar vid den stora stenen.
- Jag och Aila kommer...

Passade på att äta lite frukost medan jag inväntade sällskap... Dagens på dokumentär var för övrig Carl Gustav von Rosen och semesterkrigarna i Biafra. En väldigt bra dokumentär om Biafra krieget och den insats som svenske Carl Gustav von Rosen och de andra svenska piloterna gjorde under Biafrakriget. Men dokumentären lämnar en också men den fråga, kan man alltid i ett händelseflöde avgöra vem som är god och vem som är ond - är det kanske t o m så att det inte finns några goda sidor i en väpnad konflikt?

Hoppsan där kom Aila farande genom skogen...

Man kan knappt tro att det är i början av januari, känns mer som oktober, november...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar