söndag 16 maj 2010

Halv åtta hemma hos mig


Frukost i skogen. Inget av de gamla vanliga platserna utan vi gick till en ny plats som jag hittat och besökt själv några gånger. I dag blev även den nybyggda eldstaden invigd. Frukosten om att bestå av ostsmörgås, kaffe/choklad, ägg, sidfläsk och fruktsoppa. Har funderat på vad man skall kalla denna plats. ordet solsidan har tidigare kommit upp i mitt huvud då det alltid varit strålande sol då jag tidigare varit här, i dag var det dock annorlunda.

Vi passade även på att att sätta upp våra nya enmannstält, isf har det väl varit så att vi förut gett oss ut på vandring med ett nytt tält som vi aldrig slagit upp förut förän man står där mitt i skogen på natten. Men man behöver inte alltid göra samma dumhet varje gång, därför hade vi beslutat oss för att prova att sätta upp dem. En lärdom har jag dock från denna gång. Det kan vara en bra ide att räkna tältpinnarna innan man börjar sätta ihop tältet för första gången. Då slipper man undra om man har med alla när man sedan tar ner det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar