måndag 3 maj 2010

Packa pappas ryggsäck

När jag började min bana som fikasugen skogsluffare brukade jag bara lägga ner allt i ryggsäcken rulla ihop ligg underlaget och ha det utanpå ryggsäcken. mer än en gång kom jag då att irriteras över att något låg lite dumt och stack en i ryggen. Men med tiden blir man klokare och klokare - eller i vart fall mer rutinerad och nu har jag hittat den optimala packningen inför en kortare dagsutflykt av typen frukostpromenad.

Det hela handlar om hur jag väljer att packa liggunderlaget. att utnyttja dess fördelar istället för dess nackdelar. Att istället för att ha det som en rulle längs bak på ryggsäcken där det mest är i vägen så sätter jag tullen mitt i ryggsäcken och får därigenom ett stabilt rör att packa i och på så sätt slipper jag att ha något som pekar en i ryggen och jag får en stabil form på hela ryggsäcken. Jag blev visserligen tvungen att skära av cirka 5 centimeter längs hela liggunderlaget för att få det att passa perfekt till ryggsäckens mått, men det gjorde inget.

Liggunderlaget rullas ihop

Ner med de hårda föremålen i botten

Sedan i med extratröja och dylikt

Sedan har man en stabil ryggsäck med perfekt passform

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar