onsdag 19 maj 2010

Vela I Extreme del 2


Något av mina första blogginlägg handlade om mitt Vela I Extreme tält. Jag köpte det i höstas och sanningen å säga så har jag inte satt upp det för än nu i helgen. Men i söndags var det premiär, dessvärre var det inte så bra att det var någon övernattning på gång utan syftet med tältuppsättning var att känna på hur det var att sätta upp.

Tältet har en mängd linor att spänna upp det med och en båge som går mitt över det. Det som skrämmer mig är just mängden av linor som skall justeras, jag är som bekant inte killen som håller på och finlirar. Men hur som helst det gick faktiskt ganska bra att sätta upp tältet, efter lite funderande. Upptäckte dock att jag har två sorters tältpinnar - så nu ska jag bara fundera ut vilken sort som skall användas var.

Jag kommer att återkomma med en ytterligare reflexioner kring tältet efter att jag sovit i det, men jag kan redan nu konstatera att en viss lapphund gillade det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar