fredag 28 maj 2010

Let's take a walk (A walk down memory lane)

Var uppe med tuppen för att hinna till Högskolan i Gävle och ha sista träffen i min distanskurs. Kändes nästan lite vemodigt Då kanske det är tur att man har en restuppgift att skiva så man kan drömma sig tillbaka.

När jag ändå var och våldgästade Gästrikland så passade jag på att åka upp till vår nya ungliga huvudstad för att besöka en person som för mig har samma ställning som oraklet i Matrix. Gud ske lov så var inte hela byn nerskräpad med fotografier på den där lokala killen som träffat den där tjejen från storstaden och tydligen nu ska gifta sig med henne. När jag skulle in på ICA (eller rättare sagt Ugglebo där är det ingen som vet vad ICA är ) var dock tvungen att passera ett porträtt på dem. Sedan var det raka spåret till hummlevägen och där har inget ändrat sig på de senaste 38 åren som gått sedan jag flyttade därifrån.


När jag var klar med besöket och sedan startade min resa hem på kvällen passade jag på att titta på de hus där min farfar respektive morfar bott. De stod kvar men var sig inte riktigt lika, kanske inte så oväntat.


Farfars f.d. hus i Perslunda.

Morfars f.d. hus i Östby

Sedan var det bara att susa ner de 20 milen mot förorten utanför f.d. huvudstaden, måste verkligen säga att jag är en stor fan till nya E4an. När jag kom hem hade familjen ätit mat. I går serverades det ungsstekt falujorv, en riktig klassiker i mina ögon. men i dag hade tydligen husmanskosten fått ge vika för mat från lite sydligare trakter. Men nu börjar det bli dags att krypa i säng - Ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar