söndag 26 september 2010

Snygg av Joyce Carol Oates


T.o.m med jag känner mycket väg igen namnet Joyce Carol Oates men jag har faktiskt inte läst eller lyssnat på någon av hennes böcker, fram tills nu vill säga. Min premiär in i Joyce Carol Oates värld var med hennes bok Snygg från 2005 och är en av hennes ungdomsromaner (Jag har ju alltid sagt att jag är rätt ungdomlig av mig).

Boken handlar om Darren Flynn och den där händelsen. Darren är simmare i skolans lag och dra till de andras beundrande blickar, och så är det den där händelsen, fast egentligen så var det inget som hände men ändå.

Jag tycker att berättelse fungerar, visst kan den ibland kännas lite seg, ibland lite enkel men det är ändå en berättelse som ger en lite tankar och jag tror nog att jag skall ge mig på något mer av Joyce Carol Oates .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar