onsdag 5 januari 2011

Den ensamme vandraren

Vaknade inte tidigt, men väl innan solen gått upp (det är det som är fördelen med denna tid av året, man kan sova lite på morgonen och ändå vara uppe innan solen gått upp). Försökte väcka någon av ungdomarna till liv för att få med dem på en frukostpromenad men resultatet var nedslående, jag blev avvisad i båda fallen. Nåväl jag tog med mig min trogna följeslagare Arrak (Emma ville gärna men där bad det jag som var avvisande, tycker nog att det ska gå lite längre tid efter operationen innan hon ska med på en frukostpromenad).

I dag var det inte att pulsa på skogsstigarna utan att istället följde vi vägen...

Sedan blev det den mindre vägen...

Och strax där efter blev det gångstigen...

Men sedan var vi framme vid målet.


Eld, i eldstaden med färdighuggen ved, det känns lite som om jag fuskade.

Arrak tittar ut över isen...

Bacon på grillgallret...

Arrak tittar ut över maten...

Elden släckt nu återstår bara vägen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar