fredag 5 april 2013

Torpeden - En bok om Johan Darwich av Dick Sundevall

Jag har läst Torpeden av Dick Sundevall, anledningen till att jag gjorde det var att jag för snart två år sedan läste Sundevalls bok "Peter Rätz - Nio år som undercoveragent" en bok som jag trodde att jag gillade, men när jag nu läser min recention av den inser jag att just de saker som jag stör mig när jag läste Torpeden även störde mig då jag läste boken om Petre Rätz. Lustigt hur minnet fungera ibland, eller ska vi säga inte fungerar. Så åter igen, Sundevall balar alldeles förmycket om sig själv och vad han tänker och tycker och vilken relation han har till sina intervjuobjekt. Väldigt synd för han är uppenbarligen en författare som får bra konatkt med dem han ska skriva om, sedan borde han ta bort sig själv och koncentrera sig på att berätta deras historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar