fredag 5 juni 2015

DD Bergen, några första tankar...

En första testtur med min nya ryggsäck DD Bergen. I dag hade jag bara själva ryggsäcken, det ingår också två sidfickor och en ryggficka som dels kan bäras som en bältesväska men även fästas på ryggsäcken. En av de saker som jag gillar med ryggsäcken och också var en av anledningarna till att jag valde att köpa den är att den är "plastad" på insidan och därigenom regntät. Jag köpte min säck från Huskygård och den kostade 599 kr samt 75 kr i frakt att få den. Anledningen att jag inte köpte den direkt från DD hammocks hemsida som jag gjort tidigare var att den var slut där.

Ryggsäcken satt att bra, men jag kan tycka att remmarna över bröstet var lite väl "mjuka" så de blev veckad. Likaså upplevde jag midjebandet lite väl smalt, ca 3 cm, jag hade nog velat haft det dubbelt så brett och styvare så att det inte veckar sig så lätt.

Annars så motsvarade den mina förväntning bra, topplocket var rymligt, gott om molleband, och det fungerade bra att stoppa ner mitt rullade nerskurna liggunderlag i huvudfacket. Jag täcker att jag får återkomma med mina tankar när jag fått testa ryggsäcken ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar