onsdag 3 november 2010

Bruce Dickinson - biografin

Jag har läst en biografi om Bruce Dickinson, pilot, programledare, författare, fäktare och inte minns sångare i Iron Maiden. Boken är skriven av journalisten Joe Shooman och är nog tänkt att ge en underhållande inblick i Dickinsons liv. Men jag tyckte inte om den. Boken gav ett pratigt intryck där Shooman redogör för samtal med olika personer i de yttersta kretsarna kring Dickinson.

Boken bjuder egentligen inte på så mycket nytt. har man läst den officiella Iron Maiden biografin som kom för ett par år sedan har man redan läst det mesta. Nä detta var inte speciellt rolig läsning tyckte jag. Min rekommendation blir istället att läsa den officiella biografin över bandet en gång till istället. Denna bok hade jag kunnat klara mig utan och det är definitivt inget att packa ner i ryggsäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar