söndag 27 februari 2011

Second breakfast

Ringde upp Nicke vid halv tio tiden och undrade om vi skulle passa på att bege oss ut på isarna lite. Det hade faktiskt inte blivit någon is promenad denna säsong. När jag skulle börja göra mig i ordning så beslutade jag mig för att det kanske var läge att ta en "second breakfast" också, sagt som gjort i all hast slängde jag ihop en lite enklare förtäring att ta med.

Som vanligt röjde Emma och Arrak för fullt när de blev lösa på isen

Medan järven fick nöja sig med att skäll ut alla inblandade.

Sedan vi kommit över till ön följde vi strandkanten en bra bit.

Bland annat hittade vi ett liknade träd som vi hittade i höstas, fast på ett annat ställe. Vi börjar allvarligt misstänka att det har flyttat in bävrar.

Emma gjorde sina egna utflykter efter strandkanten för att se vad hon kunde finna.

Bland annat en väska som hängts upp för många, många år sedan...

Sedan återstod det bara att fika och återvända hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar