måndag 25 april 2011

Fjärilen från Tibet


Jag har läst CJ Håkanssons roman " Fjärilen från Tibet " Ni lite flitigare läsare av denna förträffliga blogg kan ha anat att jag ät ett hyfsat fan av John Ajvide Lindqvist... Just detta ledde mig att söka efter annan skräcklitteratur av svenska författare, Jag fann CJ Håkansson...

Jag vet inte vad jag ska skriva om denna roman... jag gillade vissa avsnitt tyckte mindre bra om andra, och var ibland näst intill spy färdig...
I stort handlar boken om hur helvetets portar öppnas och släpps lös här i Sverige..
Jag gillade kapitlen om Skrikarna men tyckte bäst om Fågelmannen i kylskåpet.
När jag läste denna bok såg jag ofta en medeltida helvetsskildring framför mig ni vet en sådan där som man kan hitta i kyrkor eller på museum, men i nutid ingen trevlig kännsla...
Som man skriver på Vertigo förlag om denna bok så är det verkligen ingen Mysrysare.

PS, omslaget är så motbjudande att jag väljer att publicera en helt vanlig fjäril istället, förvisso under förvandling. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar