lördag 10 september 2011

Lördagens svampjakt

Ägnade några timmar av lördagen till fortsatt svamp jakt. Förra året snubblade man allt som oftast på svamp som i princip växte framför fötterna på en. Men i år har det varit sämre. Antingen beror det på att det är mindre med svamp i skogen eller... eller... eller så beror det på att jag tappat svampblicken och inte längre förmår se svampen - hemska tanke.

Eller kan det vara så att en klen svamtillväxt lett till att skogarna dammsugits på svamp av hugade svampletare? Jag begav in i de snårigaste delarna av skogen för att se vad jag kunde finna och detta gav ett visst resultat - jag hittade några tappra taggsvampar.

Väl hemma fick dessa snabbt besöka stekpannan, även om jag inte tycker att de har lika mycket smak som kantareller och trattkantareller, men man får nöja sig med det man hittar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar