söndag 11 september 2011

Örsjön

Söndag morgon, jag har ju inte fiskat efter ädelfisk på hela sommaren, sagt och gjort. Jag lassade i Aila och lite kaffe, några mackor och fiske utrustningen i bilen och satte kurs mor Örsjön som ligger mellan Knivsta och Rimbo.
Fiskekort inhandlades av föreståndares som även bad mig ringa närjag var på väg tillbaks efter fisket, då deras hund går lös som den vill och kan vara lite snarstucken, den var inne när jag kom dit...tur för oss.

Aila fick belöning för att vara världens bästa hund.

Lite bilder på Sjön...När vi kom dit på morgonen.

Och på eftermiddagen när vi åkte hem.

Hur gick fisket då? Inte en firre på kroken, jag var nog den ända som spinnfiskade de flesta andra som var där metade eller flugfiskad, det var tydligen vitfluga som gällde...Men jag då, Jag hade en bra dag i alla fall...
Att det finns fisk i sjön råder det dock inget tvivel om det vakade och hoppade stup i kvarten!!!
Att jag kommer att återvända hit råder det inget tvivel om...

En uttråkad hund på väg hem...Är vi framme snart?

1 kommentar:

  1. Fina Aila! Jag la upp en bild på min blogg från när hon var liten valp på 3 månader... titta på länken om du vill!

    SvaraRadera