söndag 1 juli 2012

Sankta Psyko av Johan Theorin

Jag gillade verkligen Johan Theorins böcker som utspelade sig på Öland och hans sätt att berätta flera historier samtidigt och lite sävligt tempo. Jag var därför ganska spänd på om denna bok skulle leva upp till mina förväntningar, men den får jag nog säga att de gjorde.
Boken som utspelar sig kring ett mentalsjukhus och ett närliggande daghem, självklart med anknytning till mentalsjukhuset.
flera spännande historier och personporträtt rullas upp och jag har flera gånger känslan av att vilja skria till bokens huvudperson -. nej nej gör inte så, lite som på en barnteater där barna lever sig in i historien.
Ska något mindre bra sägas om denna historia kan det kanske vara att slutet är lite likt slutet i en annan av hans böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar