söndag 31 maj 2015

Fiske och frukost

I dag följde vi med Nicke och Aila som skulle fiska, vi skulle till Nickes fiskeställe och för att komma dig behöver man föst ta sig genom en mindre djungel.

 Men vafan... när vi kom dit var vi först tvungna att städa efter de mindre begåvade individerna som varit där före oss. Har en nyhet som jag måste sprida till mänskligheten - Det hjälper inte att lägga skräpet i en skräppåse om man låter den ligga kvar. Det blir skräpigt ändå!

 Nicke satte igång med att fiska.

 Medan jag blev tvungen att försöka sanera området med den renande elden.

 Såväl engångsgrillar som aluminiumburkar fick gå sitt öde till mötes i den renande elden.

 Tyvärr så kunde  vi inte förinta glasflaskorna i lågorna, men man får vara glad för det lilla.

 Sedan var det bara att koka upp lite tevatten till frukostmackorna.

 Dock blev frukosten en brunch då Nicke fixade gädda.

Aila som normalt är skeptisk till djur som lever i vattnet såg fördelen med gäddan så fort den blivit ett huvud kort och slutat sprattla.

Bamse var helt klart sugen på gädda.

 Ja även Arrak kunde nog ha tänkt sig att smaka, men så blev det inte då det var för mycket ben.

 
I dag var en gammal trotjänare som var med på ryggen, någonstans 26-27 år och "still going strong" men när min nya ryggsäck kommer blir det nog pensionsdags. 

På vägen hem såg jag denna PET-flaska, tror inte jag sett en sådan här modell av Seven up flaskan sedan Lili och Susie sjön "Oh mama".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar