lördag 9 maj 2015

Lördagsfiske i maj

Lördag morgon, efter en lång frukost med DN och morgon TV tog jag med mig Aila för att test fiskelyckan.
Det var ett soligt majväder med lite vind så jag beslöt mig att börja på Stäketöns sida av  vid Ryssgraven. Jag behövde inte många kast förrän Härr Gädda föll för frestelsen... Frestelsen i detta fallet var en 11g Vibrax gul Bullet.

Jag beslöt mig för att röra mig längs strandekanten och hamnade tillslut vid fiskestället... här hade någon dessvärre haft fest och jag är ganska säker på att det inte var Mulle direkt...

Tråkigt men dock ytterligare en gädda på kroken...här får ni dock nöja er med att tro på mitt ord, inga bilder.
Appelsinskalberget är dock ett ställe som ibland bjuder på hyfsade Borrar... Vi tog vårt pick och pack och begav mig dit.

Skogen på norra delen av Stäket ön... Vårig var ordet!

Vy från Appelsinskalsberget... men brist på både Borrar och tålamod, vem vet de ena kanske gav de andra.

Vi begav oss hem för att testa lyckan på spel istället... Aila han dock med sin utlovade sorkjakt på stor åkern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar