söndag 22 februari 2015

Snöig söndagspromenad

Under natten hade det kommit en massa blötsnö, men jag släpade mig ut i skogen i alla fall.

 I dag tänkte jag testa eldstålen, så jag grundade med tidningspapper och lite torkad (skägg?)lav  som jag hade sedan någon fjällvistelse.

 Hade tre stycken med mig, den första (från vänster) ett som jag fått på utbildning hos försvaret, dock utan stål att dra. Det i mitten nyss inköpt på Biltema och det sista beställt från Kina där huvuddelen består av magnesium som man kan skava loss och sedan en smal stång på en sidan att dra gnistorna ifrån. Måste säga att Biltema denna gång kändes som den som gav bäst resultat när det gäller att producera gnistor, dock lossnade stålet från plasthandtaget - inte så bra.

Sen var det bara att njuta av elden och äta frukost. Fyrfotingarna valde att ligga en bit ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar