torsdag 15 oktober 2009

Vela I Extreme - ett tält för nykära?




Jag har varit och fyndat på blocket. I går så införskaffades ett nytt tält - Ett Vela I Extreme. Ett litet trevlig enmanstält med en intressant konstruktion som gör att yttertältet inte har någon dragkedja. Först var jag fundersam hur det kunde fungera, men jag ändå åkte och tittade på tältet och blev faktiskt riktigt förtjust i konstruktionen. Jag har också en svaghet för annorlunda genomtänkta konstruktioner.

Jag gillar företag som vågar tänka lite utanför ramarna och ifrågasätta gällande normer för att finna bra lösningar, och tycker att Velas tänk vad det gäller detta tält verkar vara just en sådan lösning. Köpet var ett rent impulsköp men priset kan man inte heller klaga på 1700 kronor är som hittat.

Nu återstår bara att få göra en rejäl ”fälttest” av tältet. För den som vill veta mer eller kanske t o m köpa ett eget nytt, så kan man titta på det här. Jag kan inte låta bli att bjuda på ett litet citat från sidan "
Enligt Exped är det ett 1-2 manna tält, men ska man klämma in sig två personer måste man vara nykär". Själv får jag nog nöja mig med lite hundsällskap på sin höjd.



2 kommentarer:

  1. Hej.Har du testat Vela tältet? Vad tycker du om det?

    SvaraRadera
  2. Lite sent svar, men i alla fall...
    Ja jag har hunnit med en hel rad nätter i det och gillar det verkligen. Passar perfekt för en person och hund. Hoppas hinna ta ut det och lufta det någon gång i vår med.

    SvaraRadera