söndag 25 oktober 2009

Salt och peppar


När man är ute i skogen finns det saker man ogärna är utan. Salt och peppar är två sådana exempel, men socker kan också vara trevligt att ha i teet eller på gröten. Men ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag minns fortfarande när jag och NN var ute på en etapp i Sverigevandringen, sträckan Ockelbo-Kilafors, och vi hade köpt ett saltkar i plast. Sedan när vi tar först stora rasten och ska käka lite märker vi att saltkaret har tryktis ihop så att locket farit av och saltet finns överallt matpåsen. Och trots att vi försökte hälla bort och borsta ur all salt tror jag att det fanns kvar hela vandringen.

I dag så var jag och NN på naturkompaniet och tittade lite. Där såg jag bl.a. ett litet kryddkör för vandringsbruk - men det kändes mest som en onödig grej. Numera kör vi med portionsförpackat salt, peppar och socker från olika leverantörer - priset kan man inte heller klaga på, gratis om man passar på att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar