lördag 22 oktober 2011

Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster

Jag har läst, Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster. Historien handlar om den nyligen pensionerade Nathan Glass som flyttar i till Brooklyn och där stöter ihop med sin brorson och en efter en återförenas den splittrade familjen…Tror bokens stora tema är att det spittrade kan återförenas, i viss mån kan man kanske se detta som ett utryck för en önskan om att samlas efter 11:e september, då detta inträffar på bokens sista .

Jag gillar verkligen flytet författaren skriver och på det sätt han byter berättarsätt mellan kapitlen, själva historien börjar bra som en liten blandning av Tarantino och Desperate Housevifes men ju närmre man kommer sista sidan i boken blir det lite väl kladdigt ( emotionellt ) för min smak och jag fick anstränga mig för att inte lägga denna bok till min samling av oavslutade romaner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar