tisdag 4 oktober 2011

Gör vad du vill av Erlend Loe


Det var ett tag sedan de recenserades någon bok här nu...
Jag har läst boken, Gör vad du vill av Erlend Loe.
Boken är skriven i dagboksform, vilket jag inte är speciellt förtjust i, kanske därför det tog mig minst tre riktiga kraftansträngningar för mig att komma in i boken. Jag tycker att Loe skrivit betydligt bättre romaner än denna, det finns dock en liten ton av allvar i den här berättelsen jag inte upplevt hos honom förut. Historien handlar om en 18 årig flicka som blir ensam kvar efter att resten av hennes familj omkommit i en flygolycka, detta gör att hon inte vill leva längre, hon gör två försök att ta sitt liv men misslyckas och ångrar sig dvs hon vill leva när hon sedan är på väg att stryka med på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar