lördag 11 augusti 2012

Skumtimmen av Johan Theorin


Jag har även hunnit med att lyssna på ljudbok i sommar, Johans Theorin och hans debut bok Skumtimmen.

En dimmig dag i början av sjuttiotalet försvinner en liten pojke utan att lämna några som helst spår efter sig. Mer än tjugo år senare börjar det plötsligt röra på sig, pojkens morfar, den pensionerade sjökaptenen Jerolf, får ett brev på posten. Brevet innehåller en liten pojksandal.

Jag tycker att det var en bra bok, i boken får vi följa en rad personer från början av fyrtiotalet fram till början av nittiotalet. Något som jag är mycket förtjust i. Sedan har boken gjort mig mycket nyfiken på det öländska alvaret. Det denna bok främst gav mig är nog en nyfikenhet på att besöka ölands alvar. Dags att planera en vandring kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar