tisdag 9 februari 2010

Petter en trogen följeslagare.


Denna lilla kaffepanna är en av mina mest nödvändigaste saker att ha med när vi går på tur eller dylikt.. så fort det finns en bra eld bjuder den på kaffe, Te eller soppa. den rymmer ca en liter och väger inte mycket alls, förvaraden i en liten påse med dragsko då den blir rätt sotig.

Om du vill höja stämningen på din friluftsdag skaffa dig en kaffepetter så som denna att ställa i glöden...
Om det är så att man har en fallenhet för tallbarste så fungerar det också då pipen på insidan är försädd med en liten sil.

Som jag redan berättat i tidigare inlägg tvingades jag beställa min samekniv från tärnasport och Alpin...
Den gick loss på 850:- ,men om man beställde för över tusen skulle frakten vara gratis... jag bläddrade igenom deras sida och hittade en liten kaffepanna bank och fin för 199:- ... - Honom ska jag ha, utropade jag och la till den i beställningen. Nu var jag uppe i 1050 bagis som morbror Gösta hade sagt... och frakten skulle gå loss på 150:- Jag fick alltså denna underbara tingest för i runda slängar si så där en femtiolapp...HAHAHA Lapp ... från en Samebutik... HOST....kanske lite långsökt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar