fredag 12 februari 2010

Still going strong


Jag tror att friluftskedjan Fliesbergs sport och fritid hade sin storhetstid under 80- och 90-talet. När man numera besöker deras butik i Bro känns det mest som om man går in på en avsomnad outletbutik. Men som sagt annat var det förr. De har även en egen tillverkning av friluftsutrustning under namnet Berguven.

Berguven har försett mig med två trevliga ryggsäcker genom åren. Den första var en mindre dagssäck på 30 liter som jag köpte för snart 20 år sedan, och som allt jämnt är min favoritsäck om man ska iväg på en tur över dagen.

jag måste säkert ha använt säcken i sammanlagt 400 dagar och den är "still going strong" så att säga. Ärligt talat vet jag inte vad jag ska ta mig till när det inte längre kommer att vara med mig :-)

jag har börjat titta efter en ersättare men inte riktigt hittat någon som känns som jag. Vi får väl se vad tiden för med sig. Tills dess hoppas jag att min Berguven 30 får ett långt och lyckligt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar