måndag 1 februari 2010

Läs tipps !!!


Nicke N har läst en bok... detta hör i och för sig inte till ovanligheterna.

Boken jag läst heter Plattform och är skriven av Michel Houellebcq. Boken gjorde ett avtryck i mig, det vill säga den finns i tankarna efter jag läst klart den, jag brukar mäta böcker så, ju längre de finns kvar i tankarna ju starkare intryck desto bättre bok och den här boken har jag burit med mig ett tag det är nästan så att jag inte vill börja på en ny bok för då kanske denna bleknar bort fortare, man vill liksom hålla kvar känslan.

Romanen är mer eller mindre en kärlekshistoria men ger också en intressant aspekt på sexturismen

Handlingen är kort... huvudpersonen Michel en apatisk medelålders man träffar något yngre affärskvinna aktiv i resebranshen, tillsammans skapar det en ny sorts konceptresor där köttets lust och själens obotliga ensamhet står i fokus.

Äh, finns inte så mycket att säga mer än läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar