onsdag 23 juni 2010

Cykeltur utan tur.

Då temperaturen stigit avsevärt och mina hundar mest ligger och flämtar på baksidan beslöt jag mig för att göra en liten cykelutflykt och hälsa på pappa idag.
Jag började med att packa väskan men kamera, tuggummi mobil och vatten sedan cyklade jag iväg.

Cykeln

Jag cyklade förbi Kallhäll och Jakobsberg och var helt plötsligt ute ur Järfälla.

Tänk att man kan hitta sådana här lummiga cykelvägar i betongförorten Tensta.

Här efter cyklade jag förbi Rinkeby

Svårt att tro att det är detta område som har så uselt rykte.

Inte långt från Rinkeby cyklade jag över E18

Det är inte direkt vackert, SE bankens huvud kontor.

Nu var jag redan i Rissne och hittade på cykelvägen mot Solna, färden gick förbi Hallonbergen till Råstasjön, Suck ... den här sjön har man sprungit runt många gånger på grund av gympalärare med brist på fantasi.

Råstasjön måste vara en av de mest övergödda sjöar jag sätt ... för att inte tala om fåglarna kring den... de fetaste jag sett.

För den fotbollsintresserade kan jag här även publisera en bild på hur långt man kommit med byggandet av Sveriges nya nationalarena.

Jag cyklade upp via min gamla skola, som nu heter Solna gymnasium... var var det för fel på Vasalundsskolan? Vidare över Råsundavägen och in i Hagalund.

Hagalund, eller som farafar kallade det, Blåkulla.

När jag väl var här bestämda jag mig för att ta en tur förbi Olle Olsson huset.

Olles hus är väldigt vackert, men det vet jag inte om jag kan säga om huset bakom Olles.

Vidare från Olle Olssons hus ner genom Solna kyrkogård.

Solnakykogård

Här inträffade dock något ganska typiskt då jag haft en väldigt trevlig förmiddag på cykeln, ca 3 mil hemifrån bestämde den sig för att, nu räcker det!

Trampan lossnade ?

Jag hälsade på min Pappa på Karolinska och drog sedan cykeln till Karlbergs station lyckligtvis hade jag tagit med mobiltelefon så att jag kunde smsa efter en biljet.

Karlbergs station.

Allt dom allt var det ändå en väldigt bra förmiddag... detta lär jag göra om.

1 kommentar:

  1. Sveriges nya nationalarena... har jag missat, men jag antar att det är något med sport...

    SvaraRadera