torsdag 24 juni 2010

Storfiskarn

Det slog mig igår att man kanske skulle ta och imponera lite på midsommargästerna imorgon och bjuda på egenfångad abborre.
Generellt kan man inte direkt anklaga mig för att vara storfiskaren, dvs jag brukar inte bärga hem så mycket eller tillräkligt stoa fiskar för att äta... det är därför jag funderar på att skaffa katt =)

För att öka miona chanser till ett lyckat midsommar fiske var jag på Jula och inhandlade en Mjärde som jag nu slängt i sjön, få se vad det blir av det... fungerar det som jag vill kan det mycke väl tänkas att mjärden kommer följa med på diverse vandringar.

Morgondagen lär ha svaret.
Om linan går av kan jag lätt hämta mjärden ändå, se bara hur långa ben jag har!

Publicerar den här bilden mest för att jag tycker den är fin och kanske för att det var här jag la mjärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar