lördag 23 oktober 2010

Människohamn


Jag har läst boken Människohamn av författaren John Ajvide Lindqvist... och då jag inte skapat något inlägg på denna blogg på ett tag tänkte jag ge ett personligt omdöme angående denna roman, mest för att slippa Herr N bittra tjat om att jag försvunnit ut bloggosfvären :-)

Boken heter alltså Människohamn och handlingen utspelar sig i södra roslagens skärgård, jag vill inte avslöja allt för mycket angående bokens handling mer än att den börjar med att en liten flicka försvinner spårlöst under en vinterutflykt på isen.
Det jag verkligen tycker om med John Ajvide Lindqvist böcker är de lysande personporträtten och levnadshistorierna på figurer och bifigurer i romanen, det blir liksom flera historier i historien.
Denna historia höll mig i sitt grepp från första till sista sidan.

I stort är denna skräckroman en blandar författaren Skärgårdsdockorn, (då med Lars Noren som manusförfattare ) Myten om Orfeus och Evredike, Törnrosa och filmen The Day After Tomorrow, dessa ingridienser borde få vilken sås som helst att skära sig men inte denna, resultatet blir tvärt om väldigt lyckat, tycker jag.
Boken blir tyvärr film med premiär under 2011...SUCK...Varför ska allt våldtas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar