måndag 6 april 2015

ABU stolryggsäck / fiskeryggsäck

För en tid sedan införskaffade jag en så kallad stol ryggsäck, vissa kanske skulle kalla det för en fiskeryggsäck, för mig det gör det samma.

Till en börjar tycket jag inte alls om den, men ju mer jag använt denna ryggsäck ju mer har jag kommit att gilla den.
 Vad gillar jag me den då? Jo! jag trivs med den relativt stora säcken som man kan dra åt med snöre och dragsko och framförallt det väl tilltagna locket. Jag trivs också med fällstolen på ryggen, vissa skulle säkert argumentera att stolen är för vek och lätt viker sig, för mig duger det dock. En annan sak jag gillar är den rejält förstärkta botten på säcken, råkar man ställa ryggsäcken i väldigt våt mossa eller i en pöl tar det ett ganska bra tag innan det kommer in vatten.

Något jag inte gillar är fickan på utsidan av säcken, mest för att locket till den knappt täcker fickan. Man kan också tycka att det borde ha funnits någon sorts fäst anordning för ett fiske spö på säcken

Detta är en av det billigare stolryggsäck /  fiskeryggsäck man kan få tag på och den duger gott till det den är ämnad för, då. det knappast är en ryggsäck för camping men för en fiske eller dagstur i skogen då är den värd sina 299:-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar