söndag 5 april 2015

Test: Wood Gas Stove, del 2

Nu har jag varit ute och testat min Wood Gas Stove igen och här kommer en uppföljning av mitt förra test. Startade även denna gång genom att tända en hög björknäver det fungerade bra, precis som förra gången.

Förra gången hade jag fyllt köket i huvudsak med torra  kvistar från gran, denna gång var det mest torra kvistar från hassel.

Jag upplever att köket brann ut mycket fortare när det eldades med hasselkvistar, jämfört med grankvistar. Han precis koka upp n panna vatten på en laddning.

Sen var det bara att fylla på igen, denna gång åter med grankvistar, och sedan starta om köket för att kunna steka upp baconet. Tycker även att det blev bättre drag på själva "jetmotoreffekten" med grankvistar. Syns rätt bra på denna sista bild. Min slutsats är att torra grankvistar är att föredra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar