lördag 4 april 2015

Test: Kaffepanna från Biltema

 
Tänkte jag skulle skriva lite om kaffepannan som jag köpte på Biltema för några månader sedan. Priset är inte mycket att säga om, 90 kronor måste nog sägas helt okej pris.

Pannan är gjord av anodiserad aluminium och väger ca 156 gram. Mitt enda klagomål skulle vara att det lilla bygel på locket var trasig och lossnade direkt.

Jag har använt pannan ett antal gånger, både på kök och direkt i öppen led och jag tycker att det fungerar bra. Pannan blir såklart sotig men det mesta går lätt att få bort, den mörka färgen gör också att den ser helt okej ut, även efter några vänder i elden. 

Det som jag kompletterat med är en gammal packpåse att lägga kaffepannan i.

3 kommentarer:

  1. Tack för din recension, funderar precis på att köpa en sådan! :)

    SvaraRadera
  2. Nu är den pensionerad, men den användes mkt så det är inte så konstigt.

    SvaraRadera
  3. Would you sell the coffee pot.

    SvaraRadera