söndag 29 november 2009

Att kasta eller inte kasta - det är frågan


Under söndagen ägnade sig Herr N åt en av svenska folkets två nationalintressen och då det inte var att handla,, förstår nog de flesta av er att det handlade om åka till återvinningscentralen med alla saker som vi inte längre använder. Här har jag en fundering om det inte vore enklare att åka från Ikea/Jysk/Bauhaus (och liknade ställen) direkt till återvinningscentralen - det känns liksom enklare så.

Men åter till dagens äventyr. Som bärhjälp tog jag med mig Nicke N, när han satte sig i bilen sa jag att - du får försöka stå ut med att jag har en portfölj viktiga papper vid dina fötter.
Väl framme vis återvinningscentralen sa Nicke till mig - ska jag slänga dina viktiga papper också?
Vilket jag replikerar med - gör det så slipper jag dem.
När jag sedan tittar bort mot honom ser jag portföljen med mina viktiga papper försvinna ner i en av containrarna. Väl framme till containern kan jag konstatera att portföljen ligger där två meter ner, men vi fick tag på en lång pinne och lyckades fiska upp den. Allt ordning återställd :-)

Så mina vänner kasta eller inte kasta - det är som sagt frågan. fast egentligen, vad mycket jag hade sluppit om portföljen hade kastats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar