torsdag 19 november 2009

Lägerplatser jag minns...


Jag tänkte fortsätta mina funderingar kring lägerplatser. För snart två år sedan skulle jag och Nicke N ha en övernattning i vindskydd natten innan nyårsafton (Först hade vi tänkt ta nyårsaftonen men kom på att vi kanske skulle tillbringa den med respektive familj istället). Vädret var underbart, klart med några minusgrader, vi hittade en sten att ha som reflektor till elden, nederdelen av ett gammalt plåtfat att elda i. Sedan hade vi med en presenning - som dock visade sig vara lite liten så vi fick använda regnkläderna att bygga sidorna med. Vi fick en dånande eld så vi kunde klä av oss en del framför den, och kunde tillaga mitt specialrecept på fläskkarré.

På morgonen då vi vaknade vi till ett stillsamt snöfall, gjorde upp eld och åt frukost. Sedan var det tyvärr bara att packa ihop och bege sig hemåt - det var bra frestande att bara ligga kvar i sovsäcken och titta på snöfallet. Det som är så fantastiskt med skogen tycker jag är att man kan höra snön falla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar