fredag 27 november 2009

Luffarna - ett UFO i bloggosfären?


Jag hittade en liten länk i fältet längst upp där det stog Nästa blogg» nyfiken som jag är klickade jag givetvis. Klickade mig genom ett tjugotal olika bloggar och insåg då att Luffrana helt klart inte är en "mainstream" blogg. det verkar som om 98% av bloggers bloggar verka handla om mode, kläder, skor, accessoarer och shopping.

Vissa av bloggarna hade förvisso riktigt bra och fantasifulla namn tyckte jag. T.ex. Nina stil, Shit Pommesfrites och Elins moster men tyvärr, innehållet var ingenting för Herr Nilsson. Han blir bra yr i huvudet om man köper byxor utan oordentliga fickor - vad ska man ha fickor till som man inte kan ha saker i? Likaså är fina skor ett par rejäla vandringskängor som inte ger skavsår och vad ska man med allt småkrafs till när man kan köpa en kompass.

Intressena här i världen är uppenbarligen väldigt olika - Och i det här sammanhanget så känns det som om Luffranas blogg är ett UFO som landat mitt bland alla modemedvetna bloggare.


PS om du är en besviken läsare som ville läsa en blogg om UFO kan du gå hit istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar