lördag 28 november 2009

Cheesburgare på burk?


”Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt”

Citatet kommer från Ulf Peder Olrogs visa Konserverad gröt som han skrev i början av 40-talet. Visan handlar om de affärsmän som gjorde sig en rejäl hacka på att sälja surrogatlivsmedel av tvivelaktig kvalité.

Och ibland undrar jag om tillverkarna av friluftsmat bara skojar med mig, eller om det är på allvar som de lanserar vissa produkter. Eller vad säger ni om konserverade cheesburgare? Det var i all fal vad jag fann i en av naturkompaniets butiker för ett tag sedan. Jag beklagar ett bilden inte är av bästa kvalité men den är tagen i all hast meden mobilkamera utan blixt.

Efter att funderat vidare på detta har jag efter moget övervägande kommit fram till att den nog ändå var på allvar som man försökte sälja denna produkt…

Ny tider, nya seder, kom och köp konserverad burgare…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar