måndag 14 december 2009

Äggskalsberget


Gårdagen började med en traditionsenlig frukostpromenad. Vi valde att gå till "Äggskalsberget". Nu är det ingen ide att försöka leta fram en karta för att se var äggskalsberget ligger. Det är nämligen vårt högst inofficiella namn på denna förträffliga rastplats. Namnet kommer sig följande historia. Herr och fru Nilsson var ute med hundarna i skogen och kom fram till en trevlig rastplats men lite utsikt. Där satte vi oss ner för att vila oss lite på en stock. Jag kunde då notera en liten hög med äggskal som låg bredvid stocken.

Några dagar senare när jag och Nicke N var ute gick så började jag berätta om denna nyfunna plats och efter mycket om och men så säger tillslut Nicke - jag tror att jag också har varit där.
Min fråga blev då - åt du ägg där? Det visade sig att vi hittat samma rastplats med bara några dagars mellanrum.

Namnet kom sedan av sig själv - Äggskalsberget - berget där det ligger äggskal. numera så har vi flyttat vår rastplats lite och även byggt en eldstad - men kanske vill koka lite kaffe också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar