lördag 20 mars 2010

Droppen Dripp och Droppen Drapp (satt på var sin isetapp)




Nu är våren tydligen här. Om man går i gamla vanor och klär på sig varma kläder kommer man snabbt att bada i svett - vilket hände mig i går. Nåväl dagen bjöd i all fall på ett strålande väder och trots att vissa gamla gubbar börjar krokna och behöver sov morgon numera (läs Nicke ) så begav vi oss ut för en sekond breakfast. Vi klev på genom ett smältande snölandskap och lyckades till sist pulsa upp på en kulle i skogen där vi satte oss för att njuta av en medhavd frukost. Själv hade jag förbarmat mig över en ensam och övergiven chorizo som jag hitta i kylskåpet och var därför tvungen att göra upp en eld för att kunna grilla dem. Många var de fyrfota vännerna som ville ha en smakbit men då jag misstänkte att det skulle skapa merjobb for av dåliga magar så avstod jag från att bjuda - vilket resulterade i att de fyrfota vännerna lade sig för att sura istället - maken till snål gubbe hade de väl aldrig skådat!


Förlåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar