fredag 19 mars 2010

Varma vantar

Nu när vintern håller på att ge vika (saknar den redan) tänkte jag ta och prata vidare om vantar. Jag tycker att vantar är oslagbara jämfört med fingervantar. I mitt tycke blir det alltid mycket varmare med ett par vantar. Det är i och för sig inte något man har på sig när man ska hålla på och pilla med olika saker, men jag tycker att fingervantar också är för klumpiga så jag tar alltid av mig vantarna när jag ska hålla på med något. Det brukar inte vara någon fara - även när det är kallt - det blir bara så mycket skönare att värma dem, i vantarna efteråt.

Mina favoritvantar är ett par som min mormor har stickat för många, många år sedan och som jag återupptäckte för något är sedan. Perfekt tjocklek och värmer bra. Och finns tyvärr inte att köpa för pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar