fredag 26 mars 2010

Snödamasker


Jag inhandlade ett par snödamasker när jag förra månaden besökte Polen. Var tvungen att testa dem förra helgen medan det fanns någon snö att testa med (det börjar kännas som om det roliga snart är över). De var av märket Milo, ett polskt märke tror jag, och kostade i runda slängar ungefär 130 svenska kronor vilket får väl anses vara ett mycket bra pris. Nu var det inte någon större test som jag genomförde men det intryck jag fick var att de väl är i klass med dyrare svenska alternativ. De satt bra, knep åt lagom hårt runt vaden, jag fick varken in snö eller fick blodstopp. Sattes ihop med en dragkedja och kardborrband baktill och fästes med en liten krok framtill i kängans snören. det enda som jag är lite fundersam över är att den rem som går under gängan är gjord i gummi, elastisk och bra men kommer den att hålla i längden? Den som lever får se. Vill man besöka deras hemsida finns den här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar