fredag 5 mars 2010

Nu är det vår?



Hörde på radio att våren kommit till sydvästra Skåne. Definitionen av vår var tydligen sju dygn i sträck med en medeldygnstemperatur över noll grader. Nu är det nog en bra bit kvar innan våren kommer hit men ändå fick jag lite vårkänslor i dag då jag åt frukost på det senaste kalhygges tillskottet här hemma. Vaknade tidigt och såg till att få bilen till verkstaden (mer om detta kommer någon annan gång) sedan kom jag hem på ett strålade humör men möttes hemma av idel sjusovare som bara väste åt mig då jag försökte konversera dem.

Tog då med mig två glada och trogna vänner (Emma och Arrak) ut i skogen för att få frukost. Och där på kalhugget lutandes mot en björkstam (det enda trädet som överlevt avverkningen) med solen lysandes på mig fik jag en känsla av att våren nog även kommer att komma detta år. Det var faktisk så pass skönt att jag bestämde mig för att sluta ögonen och luta mig mig lite bakåt, men säg den vila som är för evigt- genast så började mina kära följeslagare att kalasa på resterna från min frukost. Det var tydligen helt okej så fort jag stängde ögonen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar