lördag 9 januari 2010

När vintern breder sina skrudar (likt dödens lakan över stelnad jord...)


Det är inte bara till huvudet som jag haft glädjen att plocka fram värm,ande plagg som fått ligga och vänta i garderoben på att det ska bli lite kallare. Även händerna har fått bli ombonade och varma.

Har ett antal år haft ett par mysiga handskar liggandes och vänta på mig med den uppmuntrande texten -30 på dem. Det är faktiskt så pass länge sedan jag köpte dem att jag inte längre kommer ihåg var, men hur som helst, när nu termometern smög ner på under 30 minusgrader fick de glädjen att komma fram och värma mina händer. Och de gjorde de riktigt bra, inuti är de sydd så att som en fingervante. jag var lite tveksam till detta då man inte kan röra fingrarna tillsammans inuti handsken, men det funkar bra ändå. Handen är varm och handsken fungerar bra, greppet känns okej. Det är naturligtvis inte tal om något "små pillande" med dessa på händerna men det är det aldrig när man har vinterhandskar på händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar