torsdag 22 april 2010

Back in black - Primus termos



Förra året de hela familjen befann sig i Funäsdalen uppdagades en stor olycka, vi hade glömt att ta med en termos. Jag som i alla fall hade fått med mig min Kelly Kettle tyckte inte att det gjorde något men det var tydligen inte alla som uppskattade den. och vi inhandlade istället familjens åttonde termos (nytt ordspråk: hellre en termos i ryggsäcken än sju hemma i skåpet).

Det blev en svart enliterstermos av märket Primus. Som termos fungerade den bra, håller drycken varm länge och det följde med två korkar en med en tryckknapp (som jag tycker är skräp) och en med en avfasning som gör att man kan hälla upp utan att ta ur korken (som jag tycker är bra).

Nackdelen med denna termos är i huvudsak två saker, dels så blev dem missfärgad efter att jag kört den i diskmaskinen och för mig är det ett krav att en ståltermos ska klara maskindisk. Dels var priset relativt högt, jag misstänker att det är märket Primus som man får betala en del för och det ärjag inte intresserad av. Jag har några "no name" ståltermosar hemma som håller värmen lika bra men som kostat betydligt mindre.

kort och gott termosen håller värmen bra, men var för dyr särskilt med tanke på att färgen var av för dålig kvalité.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar