måndag 26 april 2010

Bokprojket


Jag har tidigare nämnt mitt, för idag nystartade bokprojekt, tänkte jag skulle förklara detta lite mer ingående.
Iden föddes på världsbokdagen som var den 23:e april, då jag lyssnade på en krönika av Kjell Albin Abrehamson han tyckte att man just på denna dag skulle försöka att välja bort deckarna från de egna landet till förmån för en utländsk roman. Det lät kul tyckte jag och sagt och gjort vad mitt projekt startat. I Stora drag går det ut på att jag ska försöka läsa en författare från varje land i världen.
Detta projekt kan tyckas väldigt stort och svårt att få färdigt men ambitionen är inte att stressa jag har ju hela livet på mig.
Jag kommer däremot att behöva hjälp på vägen med författare och tips på böcker, så de tas tacksamt emot.

1 kommentar:

  1. Det kan vara svårt att ge dig tips om böcker eftersom du precis som jag bara läser böcker man finner intressanta just då och där. För känner man inte för att läsa och om boken inte är intressant nog misstänker jag att det blir ännu större bok högar här hemma med "icke" utlästa böcker. Som snart blivit en del av vår heminredning.
    Hur som helst kan du ju kika på mina litteraturlistor eller googla på litteraturlistor, 100-böcker du bör läsa osv osv.

    Eller så köper jag den här boken till dig:

    http://www.bokus.com/bok/9789146216490/1001-bocker-du-maste-lasa-innan-du-dor/

    ...så kan vi dela på bördan och läsa varannan bok för varandra... Puss

    SvaraRadera