torsdag 29 april 2010

Kronans droghandel


I bland känns det som om jag måste ha fyllt 80 år, och då menar jag inte i kroppen utan mer mentalt. Jag kan inte låta bli att komma på mig själv att allt oftare sucka och tycka att allt var bättre förr. Ta t.ex. det senaste påhittet från vår kära statsmakt. De har tydligen sålt ut en massa butiker i mitt Apoteksbolag. Förstår för det första inte hur de kan göra så utan att ringa och fråga mig.

Men nu har de tydligen gjort det helt på eget bevåg. Men det känns inte bra, det känns inte helt seriöst att gå en i nåfot som mest framstår som vilken hälsokostaffär som helst och bli betjänad av en kille i en snabbköpskassa som förmodligen rakar sig på morgonen genom att dra en frottéhandduk på hakan. Som grädde på moset heter apoteket numera kronans droghandel!

1 kommentar:

  1. Jag håller med, på många sätt var det bättre förr!!! Även "mitt" apotek har blivit privatiserat och är numer totalt hopplöst att få tag i per telefon. Grrrrrrrrr. Desto bättre har de kvar sin gamla (inga) trevliga pesonal.

    SvaraRadera