fredag 15 juli 2011

Adèle and the Secret of the Mummy (2010)


Mer film, jag har alltid gillat serier som Tintin och Blake och Mortimers äventyr, däremot har jag inte läst albumen om Adeles extraordinära äventyr. Nu har ett av albumen blivit filmatiserat och fick för några dagar sedan äran att bli nattnöje hos familjen Nilsson.

Filmen utspelar sig i Frankrike under tidigt 1900-tal. Där möter vi den unga journalisten Adèle Blanc-Sec samt en urtidsödla och ett gäng uppväckta mumier. Filmen kan närmast beskrivas som Indiana Jones möter Natt på museet.

Hur som helst älskar jag den och det är inte förvånade att den är regisserad av en av mina favorit regissörer Luc Besson. Det enda skumma är att jag ibland under filmen får en känsla av online spelet Battlefield heroes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar