fredag 29 juli 2011

Livet Deluxe av Jens Lapidus

Mer sommar, mer böcker. Jag har tidigare läst Jens Lapidus båda andra böcker; Snabba cash och Aldrig fucka upp och gillat dem. Särskilt Aldrig fucka upp. Men nu var det alltså den senaste som jag läst, Livet deluxe boken som binder ihop huvudpersonerna från de båda andra böckerna. Och visst finns de här, personerna från de tidigare böckerna; Jorge, JW, Radovan, Thomas Andrén samt Martin Hägerström.

Jeorge har tröttnat på M-livet ( M som i muffins) och vill tillbaka till G-livet, och där slog det mig plötsligt - nu vet jag varför jag aldrig känt mig dragen till G-livet utan varit nöjd med mitt M-liv. Jag älskar ju muffins - klart att man vill leva ett M-liv, men det ville alltså inte Jorge och den önskan att ta sig tillbaka kommer att föra med sig vissa konsekvenser, JW verkar föresten inte heller vara någon muffinskille.

Boken är spännande och underhållande mot slutet får jag dock en känsla av att det är lite för mycket, utan att avslöja allt. likaså har jag svårt för Lapidus språk i boken - bara för att man är från förorten behöver man inte prata som en femåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar