onsdag 6 juli 2011

Mr Vertigo

Jag har läst Mr Vertigo av Paul Auster, en ganska läsvärd bok om en pojke i 20-talets USA som slår sig i lag med en mystiskt främling och får lära sig levitera av denne främling.
Boken i stort är en resa genom nordamerika under 20 och 30-talet och bokens huvudperson stöter på både Ku Klux Klan och Sittingbulls brorsdotter

Det jag gillade mest med denna bok var beskrivningen av Ms Witherspoons hår när hon efter ett par drinkar susar fram på vägarna " hennes bobbade röda hår fladdrade som benen på en tusenfoting på rygg."
Det jag inte gillar är att en del episoder i boken var alldeles för korta och jag hade velat ha mer ut av dem.
Jag tycker dock att författaren tecknar en levande bild av 20 och 30-talets USA och jag skulle inte vilja inte ha den oläst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar